info@aup.com.ua
+380 67 372 2733
Предмети: Українська література, Українська мова
Застосування: На уроці, Поза уроком
Вік/клас: 9 клас
Методи: Групова робота, Ігрова діяльність, Критичне мисленння, Проєктна робота
Теми медіаграмотності: Інфобезпека, Критичне мислення, Медіаринок, Медіаспоживання (психологія сприйняття медіа), Реклама

ПІБ автора(ки): Анна Ігорівна Чернявська

Повна назва закладу/установи/організації, в якій Ви працюєте: Вільногірський ліцей № 3

Ваша посада: вчителька української мови та літератури

Короткий опис вправи, анотація: за основу уроку розвитку мовленнєвого розвитку взято життєпис й творчу діяльність Григорія Сковороди.

  1. Привітання. Вступ. Оголошення мети й теми уроку.
  2. Перегляд відео «Велич особистості Григорія Сковороди», створення статті.
  3. Вправа «Фейкова цитата».
  4. Сковорода – сучасна постать.
  5. Сковорода як бренд.
  6. Створення власного бренду із зображенням Сковороди або його цитатою.
  7. Створення білборду із цитатою та зображенням.

Час, необхідний на виконання вправи: 90 хв. (2 уроки) 

  • Мета вправи/заняття*
  • розвивати в учнів навички роботи в парі; 
  • розвивати критичне мислення щодо, навички для ефективного пошуку інформації та аналізу, інформаційну та візуальну грамотності;
  • критично оцінювати інформацію;
  • вміння усно висловлюватися і тлумачити поняття, думки, факти та погляди.

Необхідне обладнання/матеріали*мультимедійне оснащення (інтерактивна дошка/панель), інтернет, роздатковий матеріал, олівці, фломастери, папір А3 або А4, портрет Григорія Сковороди, роздруковані цитати.

Детальний опис вправи/уроку*

Вступ. Привітання. Оголошення мети й теми уроку.

http://qrcoder.ru/code/?https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DnTCY6Y_skVk&4&0Перед вами портрет видатної особистості. Хто це? Які факти з біографії чи творчої діяльності можете назвати?

  1. Перегляньте відео.

На основі переглянутого відео, створіть статтю до газети на тему «Велич особистості Григорія Сковороди», уживаючи цитату, озвучену у відео.

  • http://qrcoder.ru/code/?https%3A%2F%2Fru.osvita.ua%2Fschool%2Fliterature%2Fs%2F63970%2F&4&0Відскануйте код, прочитайте в парах афоризми Григорія Сковороди. Яка подобається найбільше? Випишіть у зошит декілька цитат. Переробіть речення з непрямої мови в пряму.
  • Вправа «Фейкова цитата».

Розгляньте картинки із цитатами Г. Сковороди, які помилки чи недоречності тут є? Обґрунтуй свою думку.

Григорій Сковорода – відома постать сьогодення. Відшукайте в Інтернеті, де можна зустріти чи побачити його ім’я зараз? (зображення на купюрі, назви вулиць, університетів, заходи на честь Григорія Савича і т.д.)

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  • Розгляньте мерч із зображенням Григорія Сковороди.
Світшот Чоловічий З Принтом Григорій Сковорода Сірий XS  (SS-01-UKRAINE-0074-200-02-03) — Купить Недорого на Bigl.ua (1705322335)
https://ft.co.ua/2584-large_default/futbolka-cvl-skovoroda-ne-toj-durnij.jpg
Чашка Григорій Сковорода. Не тіло, а душа є людиною
Григорий Сковорода на носках помогает собирать деньги на восстановление  музея на Харьковщине
  • Напишіть, як і чому використовують постать Григорія Сковороди у сучасному світі.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Як бачимо,  Григорій Сковорода є брендом, читати та носити речі з зображеннями та цитатами – модно.  Створіть свою унікальну та неповторну річ, наприклад, футболку, використовуючи цитату Сковороди.

  • Створіть у групі (2-4 дитини)  на папері А3 або А4 білборд із цитатою Сковороди й намалюйте зображення до неї.Обгрунтуйте, чому саме таку цитату й зображення ви обрали. У якій частині міста ви б розмістили білборд.  Створіть виставку в школі.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  • Домашнє завдання: створіть мем, використовуючи цитату Григорія Савича.

Очікувані результати*: учні та учениці розвивають навички роботи в групі правильно оформлюють цитату, вміють критично оцінювати інформацію, розрізняють фейки від правди, розуміють філософський зміст цитат Григорія Савича.

  • Підсумок / рефлексія за результатами проведення вправи*:

 Анкета самооцінювання:

  1. На уроці я був/ла:

А.Активний/а. 

Б. Пасивний/а.

В.Байдужий/а.

2. Матеріал уроку був:

А. Цікавий. 

Б. Нецікавий. 

В. Я вже все це знав/ла.

3. Тема уроку була:

А. Актуальна та цікава. 

Б. Актуальна, але нецікава.

В. Неактуальна, але цікава.

Г. Неактуальна, нецікава.

4. Домашнє завдання:

А. Цікаве.

Б. Нудне.

5. Намалюйте смій настрій на початку й в кінці уроку.

 

Використані джерела: Навчально-методичний посібник «Нова українська школа: організація медіаосвіти в початковій школі»/ Старагіна І. П., Волошенюк О. В., Мокрогуз О. П., Ганик О, В. – Київ : ПРОПАПІР, 2021. – 160 с.

magnifiercrossmenuchevron-down linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram