ПІБ автора(ки): Анна Ігорівна Чернявська
Повна назва закладу/установи/організації, в якій Ви працюєте: Вільногірський ліцей № 3
Ваша посада: вчителька української мови та літератури
Короткий опис вправи, анотація: за основу уроку розвитку мовленнєвого розвитку взято життєпис й творчу діяльність Григорія Сковороди.
- Привітання. Вступ. Оголошення мети й теми уроку.
- Перегляд відео «Велич особистості Григорія Сковороди», створення статті.
- Вправа «Фейкова цитата».
- Сковорода – сучасна постать.
- Сковорода як бренд.
- Створення власного бренду із зображенням Сковороди або його цитатою.
- Створення білборду із цитатою та зображенням.
Час, необхідний на виконання вправи: 90 хв. (2 уроки)
- Мета вправи/заняття*:
- розвивати в учнів навички роботи в парі;
- розвивати критичне мислення щодо, навички для ефективного пошуку інформації та аналізу, інформаційну та візуальну грамотності;
- критично оцінювати інформацію;
- вміння усно висловлюватися і тлумачити поняття, думки, факти та погляди.
Необхідне обладнання/матеріали*: мультимедійне оснащення (інтерактивна дошка/панель), інтернет, роздатковий матеріал, олівці, фломастери, папір А3 або А4, портрет Григорія Сковороди, роздруковані цитати.
Детальний опис вправи/уроку*:
Вступ. Привітання. Оголошення мети й теми уроку.
Перед вами портрет видатної особистості. Хто це? Які факти з біографії чи творчої діяльності можете назвати?
- Перегляньте відео.
На основі переглянутого відео, створіть статтю до газети на тему «Велич особистості Григорія Сковороди», уживаючи цитату, озвучену у відео.
Відскануйте код, прочитайте в парах афоризми Григорія Сковороди. Яка подобається найбільше? Випишіть у зошит декілька цитат. Переробіть речення з непрямої мови в пряму.
- Вправа «Фейкова цитата».
Розгляньте картинки із цитатами Г. Сковороди, які помилки чи недоречності тут є? Обґрунтуй свою думку.
Григорій Сковорода – відома постать сьогодення. Відшукайте в Інтернеті, де можна зустріти чи побачити його ім’я зараз? (зображення на купюрі, назви вулиць, університетів, заходи на честь Григорія Савича і т.д.)
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
- Розгляньте мерч із зображенням Григорія Сковороди.
- Напишіть, як і чому використовують постать Григорія Сковороди у сучасному світі.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Як бачимо, Григорій Сковорода є брендом, читати та носити речі з зображеннями та цитатами – модно. Створіть свою унікальну та неповторну річ, наприклад, футболку, використовуючи цитату Сковороди.
- Створіть у групі (2-4 дитини) на папері А3 або А4 білборд із цитатою Сковороди й намалюйте зображення до неї.Обгрунтуйте, чому саме таку цитату й зображення ви обрали. У якій частині міста ви б розмістили білборд. Створіть виставку в школі.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
- Домашнє завдання: створіть мем, використовуючи цитату Григорія Савича.
Очікувані результати*: учні та учениці розвивають навички роботи в групі правильно оформлюють цитату, вміють критично оцінювати інформацію, розрізняють фейки від правди, розуміють філософський зміст цитат Григорія Савича.
- Підсумок / рефлексія за результатами проведення вправи*:
Анкета самооцінювання:
- На уроці я був/ла:
А.Активний/а.
Б. Пасивний/а.
В.Байдужий/а.
2. Матеріал уроку був:
А. Цікавий.
Б. Нецікавий.
В. Я вже все це знав/ла.
3. Тема уроку була:
А. Актуальна та цікава.
Б. Актуальна, але нецікава.
В. Неактуальна, але цікава.
Г. Неактуальна, нецікава.
4. Домашнє завдання:
А. Цікаве.
Б. Нудне.
5. Намалюйте смій настрій на початку й в кінці уроку.
Використані джерела: Навчально-методичний посібник «Нова українська школа: організація медіаосвіти в початковій школі»/ Старагіна І. П., Волошенюк О. В., Мокрогуз О. П., Ганик О, В. – Київ : ПРОПАПІР, 2021. – 160 с.