Вивчаючи розділ 3 “Взаємозв’язок людини і держави” маємо розібрати такі аспекти як “громадянин” та “громадянство України”. В цьому випадку доречним є використання даного відео після того, як учні познайомилися зі змістом понять “громадянин” та “громадянство України”. Переглянувши дане відео, учням пропонується:
1. Визначити головний меседж.
2. Пояснити, що означає поняття “громадяни Маріуполя”?
Робота в групах:
Коментар: в ході досліджень звертайте увагу на чинність нормативно-правового документа, інформаційний ресурс, де розміщено інформацію (якій країні належить, авторство, дату створення, чиї інтереси даний інформаційний ресурс відстоює) та шукайте ще інформаційні ресурси, які можуть підтвердити або спростувати певні факти.
Перша група – “Визначте підстави набуття та підстави припинення “громадянства України”, виходячи зі змісту Закону України “Про громадянство України”.
Друга група – “Визначте, чи регулює питання “громадянства Маріуполя” такий нормативно-правовий документ як Конституція Маріуполя та Закон Маріуполя “Про громадянство”.
Третя група – “Визначте, чи регулює питання “громадянства Маріуполя” такий нормативно-правовий документ як “Конституція не визнаної ДНР” та Закон не визнаної ДНР “Про громадянство ДНР”.
Четверта група – “Визначте, чи регулює питання “громадянства Маріуполя” такий нормативно-правовий документ як Конституція рф та федеральний закон “Про громадянство російської федерації”.
П’ята група – “Визначте нормативно-правові акти України та відповідно правовий статус людей, які живуть в окупованому Маріуполі та їх називають публічно в ЗМІ “громадянами Маріуполя”.
Шоста група – “Знайдіть в мережі інтернет фото паспорта “громадянина Маріуполя” чи відеоматеріали у формі інтерв’ю, які отримали статус “громадянина Маріуполя”, щоб переконатися в тому, що таке є реально в житті маріупольців.
Презентація групами власних досліджень.
Обговорення після проблеми шляхом інтерактивної вправи “Займи позицію”. Проблема для обговорення: Під час виконання даного завдання учням знадобляться знання, які були презентовані групами в ході власних досліджень, акцентуючи увагу на фейковій інформації та пропаганди зі сторони окупаційної влади рф та не визнаної ДНР.