info@aup.com.ua
+380 67 372 2733
Предмети: Громадянська освіта, Історія, Медіаграмотність в умовах війни, Правознавство
Застосування: На уроці, Поза уроком, Поза школою
Вік/клас: 10 клас, 11 клас, 12 клас, 9 клас
Методи: Групова робота, Критичне мисленння, Проєктна робота
Теми медіаграмотності: Критичне мислення, Пошук і збір інформації
П.І.Б. автора: Рубленко Владислав Миколайович
Короткий опис вправи, анотація:

Робота з різними інформаційними матеріалами щодо підтвердження або спростування актів про "громадян Маріуполя".


Мета вправи/заняття:

розвивати в учасників вміння та навички критично мислити під час роботи з різними інформаційними матеріалами під час роботи в групах.  


Необхідне обладнання/матеріали:

смартфони, мережа інтернет, ватмани, маркери, відеоматеріал із соціальної мережі фейсбук: https://www.facebook.com/100002072198896/posts/pfbid0tCPuHtBSmJr6tFaixHfiP74DNnQmn3FUwdFRmy82sgaTGJHH16Ca49hzr98ViiGAl/


Вивчаючи розділ 3 "Взаємозв'язок людини і держави" маємо розібрати такі аспекти як "громадянин" та "громадянство України". В цьому випадку доречним є використання даного відео після того, як учні познайомилися зі змістом понять "громадянин" та "громадянство України". Переглянувши дане відео, учням пропонується:

1. Визначити головний меседж.

2. Пояснити, що означає поняття "громадяни Маріуполя"?

Робота в групах:                                                                                                                 

Коментар: в ході досліджень звертайте увагу на чинність нормативно-правового документа, інформаційний ресурс, де розміщено інформацію (якій країні належить, авторство, дату створення, чиї інтереси даний інформаційний ресурс відстоює) та шукайте ще інформаційні ресурси, які можуть підтвердити або спростувати певні факти.                                                       

Перша група - "Визначте підстави набуття та підстави припинення "громадянства України", виходячи зі змісту Закону України "Про громадянство України".

Друга група - "Визначте, чи регулює питання "громадянства Маріуполя" такий нормативно-правовий документ як Конституція Маріуполя та Закон Маріуполя "Про громадянство".

Третя група - "Визначте, чи регулює питання "громадянства Маріуполя" такий нормативно-правовий документ як "Конституція не визнаної ДНР" та Закон не визнаної ДНР "Про громадянство ДНР".

Четверта група - "Визначте, чи регулює питання "громадянства Маріуполя" такий нормативно-правовий документ як Конституція рф та федеральний закон "Про громадянство російської федерації".

П'ята група - "Визначте нормативно-правові акти України та відповідно правовий статус людей, які живуть в окупованому Маріуполі та їх називають публічно в ЗМІ "громадянами Маріуполя".

Шоста група - "Знайдіть в мережі інтернет фото паспорта "громадянина Маріуполя" чи відеоматеріали у формі інтерв'ю, які отримали статус "громадянина Маріуполя", щоб переконатися в тому, що таке є реально в житті маріупольців.

Презентація групами власних досліджень.

Обговорення після проблеми шляхом інтерактивної вправи "Займи позицію". Проблема для обговорення:   Під час виконання даного завдання учням знадобляться знання, які були презентовані групами в ході власних досліджень, акцентуючи увагу на фейковій інформації та пропаганди зі сторони окупаційної влади рф та не визнаної ДНР.                                

Очікувані результати:

Дівчата та хлопці зможуть:

- пояснювати зміст поняття "громадянин України" на основі роботи нормативно-правового документа (ЗУ "Про громадянство України");

- називати підстави набуття та підстави припинення "громадянства України";

- давати власне пояснення поняття "громадянин Маріуполя";

- називати підстави набуття правового статусу "громадянин Маріуполя" та називати нормативно-правові документи України, які це регулюють; 

- визначати, ким насправді є жителі окупованого Маріуполя: "громадянами України", "громадянами Маріуполя", "громадянами ДНР" чи громадянами рф" на основі роботи з різними нормативно-правовими документами та джерелами інформації.


Підсумок / рефлексія за результатами проведення вправи:

Рефлексія "Мої враження": Мене найбільше вразило те, що ...   (наприклад, що поняття "громадяни Маріуполя є фейковим і жодним нормативно-правовим документом це не регулюється). 


Використані джерела:

1. Закон України "Про громадянство". URL: https://zakon.rada. gov.ua/laws/show/2235-14#Text. 

2. Я гражданин ДНР. URL: https://thepresentation.ru/ kulturologiya/ya-grazhdanin-dnr#slides-29


    magnifiercrossmenuchevron-down linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram