ПІБ автора(ки) *: Крайнік Олена Вікторівна
Повна назва закладу/установи/організації, в якій Ви працюєте*: Пушкарівський ліцей Верхньодніпровської міської ради
Ваша посада*: вчитель історії
Короткий опис вправи, анотація*: Інтерактивний «смартбокс» є еквівалентом вже відомої форми роботи по групуванню різнорівневих завдань, коротких відео/фото чи інших видів навчальних матеріалів. Особливість даного виду інтерактиву в можливості реалізації принципів «змішаного навчання» та онлайн-освіти: наявність авторського відео з теми, власноруч розроблених вікторини та вправи з інфографікою (остання містить як навчальний матеріал, так і завдання до нього), ігрові елементи та дизайнерські рішення.
Мета вправи/заняття*: продовжити формування та вдосконалення компетентності з медіаграмотності, розвиток критичного мислення; виховання свідомої, активної, розсудливої особистості; сприяння мотивації до самоосвіти впродовж життя.
Необхідне обладнання/матеріали*: всі види гаджетів з підключенням до безперебійного інтернету.
Детальний опис вправи/уроку*: Smartbox включає наступні матеріали:
- Коротке відео з власного YouTube каналу з теми «Верифікація – життєво необхідна навичка сучасності»
- Інтерактивна інфографіка «Види фейків» – де треба дібрати відповідні світлини-асоціації до коротоко опису деяких популярних видів маніпуляції з допомогою інформації
- Гра «Медіагігієна на пальцях» – за принципом правда/неправда потрібно вірно відповісти на правдиві твердження та викрити помилкові
- Корисна забава – фотожаба «Знайди на фото зайве!» – пошук прифотошоплених елементів, що спотворили зміст реального фото, та розвінчання фотофейків.
Очікувані результати*: розвиток пізнавального інтересу, логічного та критичного мислення, навчальної активності, розширення знань, накопичення цінностей, навчити підростаюче покоління розуміти медіаінформацію, мати уявлення про її механізми і наслідки її впливу на глядачів, читачів і слухачів; навчити дітей шукати та перевіряти інформацію.
Підсумок / рефлексія за результатами проведення вправи*: вимоги сьогодення до всіх здобувачів освіти та учасників навчального процесу диктують і спонукають до пошуку різноманітних методів, прийомів, форм і засобів засвоєння знань і розвитку вмінь і навичок. Можливості змішаного навчання дають цей потенціал для кожного. Мікс з різнорівневих завдань, комфортний темп виконання, наочність і яскравість – допоможуть зформувати власну освітню траєкторію розвитку та мотивуватимуть до подальшого вдосконалення.
Використані джерела*:
- Портал «Пустунчик» стаття «Медіаграмотність: як розпізнати неправдиві новини?»
- ЗБІРНИК ІННОВАЦІЙНО-МЕТОДИЧНИХ РОБІТ З МЕДІАГРАМОТНОСТІ Редактор-укладач Олена Самойленко
- ПОСІБНИК З ВЕРИФІКАЦІЇ Редактор: Крейг Сільверман, Інститут Пойнтера.