Виконуємо вправу у шість етапів:
- Вчитель пропонує учням уважно подивитися на фото, яке може бути представлене як на інтерактивній дошці або комп’ютері, так і у вигляді роздаткового матеріалу.
- Потім учні беруть аркуш паперу або працюють у зошитах. Вони ділять сторінку на дві частини і підписують їх як “візуалізація ” та ” інтерпретація ” .
- Протягом 3-4 хвилин клас працює у першій колонці “візуалізація”. Їхнє завдання: написати 5 речень з очевидними речами, які вони бачать на фото. Наприклад: На фото я бачу зруйновану будівлю. На землі лежить дитяча іграшка та рештки меблів. Пора року – осінь. То справді був артилерійський обстріл. Люди покинули це місце.
- Учні зачитують по черзі свої варіанти побаченого.
- Вчитель просить учнів коротко інтерпретувати побачене у другому стовпчику “інтерпретація ” . На це їм надається 10 хвилин.
Наприклад:
На фото я бачу зруйновану будівлю. – Так, вона дійсно зруйнована. Але ця будівля також могла бути просто покинута багато років тому.
На землі лежить дитяча іграшка та рештки меблів. – Там можуть бути також залишки зруйнованого будинку. Можливо, це може бути звалище.
Пора року – осінь. – Це може бути і весна.
То був артилерійський обстріл. – Це міг бути вибух через витік газу, землетрус чи інший природний катаклізм.
Люди покинули це місце. – Ми не можемо знати цього напевно.
Учні зачитують свої варіанти інтерпретації фото.