info@aup.com.ua
+380 67 372 2733
Предмети: Історія
Застосування: На уроці, Поза уроком
Вік/клас: 10 клас
Методи: Аналіз медіатекстів, Декодування, Індивідуальна робота, Критичне мисленння
Теми медіаграмотності: Комікси, Критичне мислення
П.І.Б. автора: Стоянов Євгеній Сергійович
Короткий опис вправи, анотація:

Сучасні школярі під мемами розуміють гумористичні картинки, відео, які трапляються їм у соціальних мережах і швидко набувають популярності. Однак це поняття має значно ширше визначення:

«Мем – це одиниця культурної інформації. Мемом є будь-який символ, ідея, манера чи спосіб дії, який свідомо або несвідомо передається за допомогою тексту, зображення, відео, жестів, тощо, часто в жартівливій формі».

Але навіть, на перший погляд, «звичайна» картинка із Instagram, Facebook чи Twitter несе певну інформацію і розрахована на певну категорію людей.


Мета вправи/заняття:
  • формування навичок роботи з мемами;
  • формування навичок критичного мислення.

Необхідне обладнання/матеріали:
  • меми;
  • схема аналізу мемів.

Використання: на уроці «Українські землі у складі Чехословаччини. Карпатська Україна». Вправа може бути використана і в якості додаткового домашнього завдання. у ході практичного заняття «Срібна земля. Третя спроба утвердження незалежності України у XX ст.»

  • Учням пропонується переглянути запропоновані меми, які стосуються Карпатської України і дати відповіді на запитання (письмово або усно).
  • На виконання вправи відводиться 5 хвилин.

Схема аналізу мемів

  1. Перегляньте запропоновані зображення. Які події висвітлюють ці меми?
  2. Як ви розумієте ці зображення?
  3. Наскільки інформативним є кожен із мемів?
  4. Яка ідея закладена у них?
  5. Яка сторона подій, що висвітлені в мемах, проігнорована їхніми авторами?
  6. На яку аудиторію розраховані ці зображення?

Зображення 1 

Зображення 2

Зображення 3

Очікувані результати:
  • Порівнює інформацію із різних джерел
  • Аналізує сюжет зображення
  • Виокремлює головне в медіаповідомленні
  • Виявляє прихований зміст мему

Підсумок / рефлексія за результатами проведення вправи:

На завершення вправи варто поцікавитись в учнів чи є, на їхню думку, подібні меми корисними з точки зору запам’ятовування історичної інформації?


Використані джерела:
  1. Мем. // Вікіпедія: сайт. URL: https://cutt.ly/XKBqnsd
  2. Daily History - історичні меми. // Instagram: сайт. URL: https://www.instagram.com/the.daily_history/

    magnifiercrossmenuchevron-down linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram