info@aup.com.ua
+380 67 372 2733
Предмети: Медіаграмотність в умовах війни, Я досліджую світ
Застосування: На занятті в дитсадку
Вік/клас: 5-6 років
Методи: Аналіз медіатекстів
Теми медіаграмотності: Медіасоціалізація
П.І.Б. автора: Ксенія Ванько, методист відділу дошкільної освіти КНЗ «Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради». Юлія Зоря, завідувач навчально-тренінгового центру STEM-освіти КНЗ " Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради ", к.п.н.
Короткий опис вправи, анотація:

Сьогодні інформаційний простір можуть заповнювати усі, хто має доступ до мережі інтернет, але у період війни життєво важливим є медіабезпека кожного з нас, особливо наймолодших! Ця вправа створена з метою допомогти педагогам та батькам навчити дітей безпечної поведінки у разі виникнення надзвичайних ситуацій різного характеру в умовах війни.


Мета вправи/заняття:

Орієнтація на сприйняття медіа, формування навичок безпечної поведінки, розвиток вміння критично сприймати відеоконтент, міркувати, аналізувати побачене, робити висновки, аргументувати власну думку.


Необхідне обладнання/матеріали:

підключення до мережі інтернет, планшет/ноутбук/комп’ютер/мобільний телефон.


Підбір відеоматеріалів та бесід для роботи з дітьми старшого дошкільного віку та початкової школи у разі виникнення надзвичайних ситуацій різного характеру в умовах війни.

ПРИЙОМ «СТОП КАДР»

на прикладі короткометражного мультфільму «Повітряний змій»

Мета: орієнтація на сприйняття медіа, формування навичок безпечної поведінки. Вчити дітей критично сприймати відео, міркувати, аналізувати побачене, робити висновки, аргументувати свою думку.

Зупинка 1 Як ви думаєте, як будуть розвиватися події? (діти висловлюють свої припущення стосовно розгортання подій)

Зупинка 2 Подумайте, як може закінчитись мультфільм? (діти висловлюють свої припущення стосовно закінчення)

Після перегляду педагог з дітьми проводить бесіду.

Запитання для бесіди:

  • Який знак знайшов Сашко з друзями?
  • Як вчинили діти, коли побачили знак?
  • Чому діти не пішли шукати змія?
  • Як ви думаєте, чи можна грати дітям біля дороги? Чому?
  • Як би ви вчинили на місті Сашка?

https://www.youtube.com/watch?v=0WRgt7cbP24

ПРИЙОМ «СТОП КАДР»

на прикладі короткометражного мультфільму «Небезпечні знахідки»

Мета: орієнтація на формування безпечної поведінки, сприйняття медіа. Вчити дітей критично сприймати відео, міркувати, аналізувати побачене, робити висновки, аргументувати свою думку.

Зупинка 1 Як ви думаєте, як будуть розвиватися події? (діти висловлюють свої припущення стосовно розгортання подій)

Зупинка 2 Подумайте, як може закінчитись мультфільм? (діти висловлюють свої припущення стосовно закінчення)

Після перегляду педагог з дітьми проводить бесіду.

Запитання для бесіди:

  • Чи очікували ви такого закінчення?
  • Як ви оцінюєте дії хлопчиків?
  • Як би ви вчинили на місці хлопчиків?
  • Що потрібно зробити, якщо знайшли невідомі предмети?

https://www.youtube.com/watch?v=vVVICc46XCo

ПРИЙОМ «СТОП КАДР»

на прикладі короткометражного мультфільму «Лісовий скарб»

Мета: орієнтація на сприйняття медіа, формування безпечної поведінки. Вчити дітей критично сприймати відео, міркувати, аналізувати побачене, робити висновки, аргументувати свою думку.

Зупинка 1 Як ви думаєте, як будуть розвиватися події? (діти висловлюють свої припущення стосовно розгортання подій)

Зупинка 2 Подумайте, як може закінчитись мультфільм? (діти висловлюють свої припущення стосовно закінчення)

Після перегляду педагог з дітьми проводить бесіду.

Запитання для бесіди:

  • Чи очікували ви такого закінчення?
  • Як ви оцінюєте дії Сашка?
  • Куди зателефонував Сашко?
  • Як би ви вчинили на місці хлопчика?
  • Як ви думаєте, чи безпечно в наш час самим гуляти в лісі?
Відеопрезентація заняття "Медіабезпека дошкільника в умовах війни" від авторок.