info@aup.com.ua
+380 67 372 2733
Предмети: Медіаграмотність в умовах війни, Я досліджую світ
Застосування: На занятті в дитсадку
Вік/клас: 5-6 років
Методи: Аналіз медіатекстів
Теми медіаграмотності: Медіасоціалізація
П.І.Б. автора: Ксенія Ванько, методист відділу дошкільної освіти КНЗ «Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради». Юлія Зоря, завідувач навчально-тренінгового центру STEM-освіти КНЗ " Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради ", к.п.н.
Короткий опис вправи, анотація:

Сьогодні інформаційний простір можуть заповнювати усі, хто має доступ до мережі інтернет, але у період війни життєво важливим є медіабезпека кожного з нас, особливо наймолодших! Ця вправа створена з метою допомогти педагогам та батькам навчити дітей безпечної поведінки у разі виникнення надзвичайних ситуацій різного характеру в умовах війни.


Мета вправи/заняття:

Орієнтація на сприйняття медіа, формування навичок безпечної поведінки, розвиток вміння критично сприймати відеоконтент, міркувати, аналізувати побачене, робити висновки, аргументувати власну думку.


Необхідне обладнання/матеріали:

Орієнтація на сприйняття медіа, формування навичок безпечної поведінки, розвиток вміння критично сприймати відеоконтент, міркувати, аналізувати побачене, робити висновки, аргументувати власну думку.


ПРИЙОМ «СТОП КАДР»

на прикладі короткометражного мультфільму «Безпечні канікули»

Мета: орієнтація на сприйняття медіа, формування навичок безпечної поведінки. Вчити дітей критично сприймати відео, міркувати, аналізувати побачене, робити висновки, аргументувати свою думку.

Зупинка 1 Як ви думаєте, як будуть розвиватися події? (діти висловлюють свої припущення стосовно розгортання подій)

Зупинка 2 Подумайте, як може закінчитись мультфільм? (діти висловлюють свої припущення стосовно закінчення)

Після перегляду педагог з дітьми проводить бесіду.

Запитання для бесіди:

  • Чи очікували ви такого закінчення?
  • Як ви оцінюєте дії дітей?
  • До кого приїхали діти на канікули?
  • що зробила бабуся Сашка. коли знайшла міну? Як би вчинили ви?
  • Що потрібно зробити, коли ви знайшли міну, невідомий підозрілий предмет?
  • На який номер потрібно телефонувати, якщо ви помітили підозрілий, небезпечний предмет?

https://www.youtube.com/watch?v=A4PrtPUf22o

БЕСІДА «ПРАВИЛА МІННОЇ БЕЗПЕКИ ДЛЯ ДІТЕЙ»

на прикладі короткометражного мультфільму «Що таке міна? Побачив міну?»

Мета: орієнтація на сприйняття медіа, формування навичок безпечної поведінки. Вчити дітей уважно переглядати та критично сприймати відео, міркувати, аналізувати побачене, робити висновки, аргументувати свою думку. Закріпити правила безпечної поведінки.

Запитання для бесіди:

  • Про що розповідається в даному відео?
  • Чому не можна торкатись незнайомих предметів?
  • Яку шкоду можуть завдати міни?
  • Яких правил слід дотримуватись при виявлені міни?
  • На який номер слід зателефонувати, якщо знайшли міну або небезпечний предмет?

https://www.youtube.com/watch?v=v_jY3LRP6yA

БЕСІДА «СИРЕНА – МОЯ ПОМІЧНИЦЯ»

на прикладі короткометражного мультфільму «Сирена – моя помічниця. Що таке сигнал повітряної тривоги та як поводитися »

Мета: орієнтація на сприйняття медіа, формування навичок безпечної поведінки. Вчити дітей уважно переглядати та критично сприймати відео, міркувати, аналізувати побачене, робити висновки, аргументувати свою думку. Закріпити правила безпечної поведінки.

Запитання для бесіди:

  • Про що розповідається у відео?
  • Чим сирена відрізняється від свистка?
  • Де використовують свисток?
  • Коли використовують сирену?
  • На яких машинах є сирени? Для чого вони потрібні?
  • Що таке сигнал повітряної тривоги? Для чого він звучить?
  • Що потрібно зробити, коли почув сигнал повітряної тривоги?
  • Що таке "правило двох стін"?
  • Де найбезпечніші місце в квартирі? Аргументуй свою думку.

https://www.youtube.com/watch?v=wNVwcJ9rrjA&t=2s

БЕСІДА «ПРАВИЛА ПОЖЕЖНОЇ БЕЗПЕКИ »

на прикладі короткометражного мультфільму «Небезпечні забави лисенятка Фредді »

Мета: орієнтація на сприйняття медіа, формування навичок безпечної поведінки. Вчити дітей критично сприймати відео, міркувати, аналізувати побачене, робити висновки, аргументувати свою думку.

Запитання для бесіди:

  • Про кого розповідається у відео?
  • Яка звичка Фредді призвела до біди?
  • Що Фредді знайшов на галявині?
  • Хто з героїв мультфільму давав поради Фредді і які?
  • Як би ви вчинили на місці Фредді?
  • Що спричинило пожежу в лісі?
  • Яких правил слід дотримуватись, щоб не спричинити пожежу?
  • На який номер потрібно телефонувати у випадку пожежі?

https://www.youtube.com/watch?v=k46yxx_-6N4

БЕСІДА «ДИТЯЧА АБЕТКА БЕЗПЕКИ ВІД ДСНС»

на прикладі короткометражного мультфільму «Дитяча абетка безпеки від ДСНС»

Мета: орієнтація на сприйняття медіа, формування навичок безпечної поведінки. Вчити дітей критично сприймати відео, міркувати, аналізувати побачене, робити висновки, аргументувати свою думку. Закріпити правила поводження з незнайомими предметами.

Запитання для бесіди:

  • Про що розповідається в  даному відео?
  • Чому не можна торкатись незнайомих предметів?
  • На скільки кроків потрібно відійти назад?
  • Яких правил слід дотримуватись при виявлені міни?
  • На який номер слід зателефонувати, якщо знайшли міну або небезпечний предмет?

https://www.youtube.com/watch?v=PjJgM28Lw_I

БЕСІДА «ЩО РОБИТИ ПІД ЧАС ПОЖЕЖІ?»

на прикладі короткометражного мультфільму «Що робити під час пожежі?»

Мета: орієнтація на сприйняття медіа, формування навичок безпечної поведінки. Вчити дітей критично сприймати відео, міркувати, аналізувати побачене, робити висновки, аргументувати свою думку. Закріпити правила безпечної поведінки під час пожежі.

Запитання для бесіди:

  • Про кого розповідається у відео?
  • Куди не можна ховатись? Аргументуй свою думку.
  • Як потрібно виходити з приміщення? Чому?
  • Хто має гасити пожежу?
  • Яких правил слід дотримуватись, щоб не спричинити пожежу?
  • На який номер потрібно телефонувати у випадку пожежі?
  • Що потрібно повідомити черговому?

https://www.youtube.com/watch?v=vTSBL_YOcc4

Відеопрезентація заняття "Медіабезпека дошкільника в умовах війни" від авторок.