Медіавправа “Поради після наради”
Предмети: Українська мова
Застосування: На уроці
Вік/клас: 9 клас
Методи: Аналіз медіатекстів, Групова робота, Критичне мисленння, Мозговий штурм, Проєктна робота
Теми медіаграмотності: Етика в медіа, Інфобезпека, Критичне мислення, Маніпуляція, Медіасоціалізація, Медіаспоживання (психологія сприйняття медіа), Стереотипи, Цифрове здоров’я
П.І.Б. автора: Селютіна Олена Олексіївна
Короткий опис вправи, анотація: Через зміст переглянутого відео "Медіаграмотність", учні формують власну мовну, мовленнєву компетентності та медіакомпетентність. Запропоновано об’єднатися у три групи відповідно до обраного виду складного речення. Через зміст переглянутого медіатексту здобувачі освіти створюють пам’ятки-рекомендації, при цьому кожна група може використовувати лише один окремий вид складного речення: складнопідрядні, складносурядні, складні безсполучникові. Пізніше кожна група презентує свої поради однокласникам щодо медіаграмтності. Вчитель пропонує об’єднатися групам, формуючи поняття про складні речення з різними видами зв’язку.
Мета вправи/заняття: -поглибити знання про особливості будови складного речення, їх види, засоби зв’язку;
-удосконалити пунктуаційну грамотність, розвивати творчі вміння моделювати складні речення відповідно до даної тематики;
-формувати життєві, інформаційні, цифрові компетентності, критичне мислення, медіаграмотність
Необхідне обладнання/матеріали: Мультимедійна дошка, 3 ватмани, кольорові маркери
Очікувані результати: -здобувачі освіти мають вміти застосовувати набуті знання;
- знають, розрізняють види складного речення, пояснюють пунктограми;
- правильно будують й використовують у мовленні складні речення різних типів та видів відповідно до мовленнєвої ситуації;
- через критичне мислення здобувачі освіти розрізняють фейки та маніпуляції медіа, аргументують, узагальнюють, відчувають себе активними творцями медіатворчості;
- розвиток ключових компетентностей
Підсумок / рефлексія за результатами проведення вправи: Насамкінець вчитель пропонує кожній групі скласти тематичне підсумкове речення з різними видами зв’язку.
Обговорення.
Вправа "П'ять пальців" (1 – дізнався…, 2 – навчився…, 3 – зацікавило…, 4 – здивувало…, 5 – зробив відкриття …)
Використані джерела: - https://www.youtube.com/watch?v=sDp7qYWoDnk&feature=youtu.be
- Медіаграмотність на уроках суспільних дисциплін: Посібник для вчителя / За ред. В. Іванова, О. Волошенюк, О. Мокрогуза – К.: Центр вільної преси