info@aup.com.ua
+380 67 372 2733
Предмети: Географія
Застосування: На уроці, Поза уроком
Вік/клас: 10 клас, 11 клас, 9 клас
Методи: Аналіз медіатекстів, Індивідуальна робота, Кейси, Критичне мисленння, Проєктна робота
Теми медіаграмотності: Інфобезпека, Критичне мислення, Медіаринок, Медіаспоживання (психологія сприйняття медіа), Новинна грамотність, Пошук і збір інформації

ПІБ автора(ки) *: Вінівіт'єва Вероніка Сергіївна

Повна назва закладу/установи/організації, в якій Ви працюєте*:  Криворізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №31

Ваша посада*: Вчитель географії

Назва вправи*: Практичне заняття "Третинний сектор економіки світу"

Короткий опис вправи, анотація*: Користуючись картами атласу  та медіаджерелами необхідно позначити на  карті світу  google.com/maps/  найбільші світові центри розвитку наданих в завданні галузей третинного сектору економіки. Проаналізувати та пояснити особливості їх розташування та дати власну оцінку глобальним економічним процесам. 

Мета вправи/заняття*: закріпити економічні знання учнів щодо транспортно-логістичних систем, сформувати уявлення про особливості світового ринку інвестицій і фінансів;  про формування  «інформаційного суспільства»; розвивати вміння користуватися джерелами географічної інформації, критично оцінювати інформацію, розміщену на різних медіаресурсах; опанувати вміння створення власної онлайн карти; вміння створювати аналітичну довідку щодо глобальних економічних процесів.

Необхідне обладнання/матеріали*: Гаджет з доступом до мережі інтернет, додаток Google Maps, атлас.

Детальний опис вправи/уроку*

 Вправа ПРАЦЮЄМО З КАРТОЮ. "Третинний сектор економіки світу"

Інструкція для учнів. Користуючись картами атласу та медіаджерелами необхідно позначити на карті світу google.com/maps/ найбільші світові центри розвитку наданих в завданнях галузей третинного сектору. До кожного з завдань пропонується кілька посилань на статті, опубліковані у різні роки, присвячені відповідним галузям третинного сектору економіки. Ви можете користуватися наданими матеріалами, або шукати інформацію самостійно. 

Алгоритм виконання

  1. Опрацюйте матеріал з кожного питання, який знайдете у вільному доступі.
  2. Проаналізуйте інформацію та складіть список відповідних світових центрів.
  3. Знайдіть ці центри на карті світу.
  4. Нанесіть пунсонами ці центри на Google Maps.
  5. Зробіть висновок до кожного завдання.
  6. Надішліть карту з відкритим доступом та файл з аналітичними довідками (висновками) на перевірку.

1. Знайдіть на карті атласу  та позначте на  карті світу  Google Maps провідні торгівельні порти світу. Поясніть особливості їх розташування. 

(інформація про порти за посиланнями) 

Порти позначаємо синіми маркерами (назва міста)

Проаналізувавши знайдену та переглянуту вами  інформацію, кількома реченнями поясніть особливості їх розташування, поясніть причину розвитку саме цих центрів. 

2. Знайдіть на карті атласу  та позначте на  карті світу  google.com/maps/   найбільші міжнародні фінансові центри (інформація про центри за посиланням) 

Міжнародні фінансові центри позначаємо червоними маркерами (назва міста)

Проаналізувавши знайдену та переглянуту вами  інформацію, кількома реченнями поясніть особливості їх розташування, поясніть причину розвитку саме цих центрів, іх вплив на процес глобалізації в світі.  

3. Знайдіть на карті атласу  та позначте на  карті світу  Google Maps найбільші офшорні зони світу (інформація за посиланням) 

Найбільші офшорні зони світу позначаємо сірими маркерами (назва країни).

Проаналізувавши знайдену та переглянуту вами  інформацію, кількома реченнями поясніть особливості їх розташування, поясніть причину розвитку саме цих центрів, наслідки для світової економіки.

4. Позначте на цій же  карті найбільші  країни-інвестори України.

(інформація про ці країни за посиланням) 

Найбільші  країни-інвестори України позначаємо чорними маркерами (назва країни)

Проаналізувавши знайдену та переглянуту вами  інформацію, кількома реченнями поясніть причину розвитку саме цих центрів, наслідки їх впливу на економіку України.

5. Знайдіть на карті атласу  та позначте на  карті світу  Google Maps країни з найбільшим потоком туристів. (інформація про країни за посиланням) 

список можете збільшувати

Країни з найбільшим потоком туристів позначаємо зеленими маркерами (назва країни).

Проаналізувавши знайдену та переглянуту вами  інформацію, кількома реченнями поясніть особливості їх розташування. Спробуйте визначити найбільш привабливий для себе напрямок туризму та поясніть свій вибір.

Очікувані результати*: В ході роботи учні опанують вміння шукати статистичну інформацію з різних медіаджерел, аналізвати та ранжувати цю інформацію. Результатом роботи учнів буде зроблена власноруч карта з позначеннями основних центрів розвитку галузей третинного сектора економіки світу. Створена аналітична довідка що розглядає питання постіндустріалізації у світі з різних ракурсів.

https://lh6.googleusercontent.com/pBw0DBe3sErh15__bZXP1NHCXHRpvaZkZ-Pts_urvSbE7tRn-G4PO3wxY3rGgyIkcC8b48h4kCj727yUv3_CCVOKjMgF-xwxM543wjI8ZDKY_QuZcdUVVbQnuS_Al_q5tT9JwSfPGrbgvqXfhUYa1Fg

Приклади результатів роботи учнів з картою можна переглянути за посиланнями

https://www.google.com.ua/maps/@2.2289875,63.1536148,3z/data=!3m1!4b1!4m2!6m1!1s11dVkZkOlrdY5GILwtK__uQ4Cq0K9J-K4?hl=ru
https://www.google.com.ua/maps/@0.9904538,-86.5152592,3z/data=!3m1!4b1!4m2!6m1!1s1epniCWwVVqwuscrxjdN7_V3VWW8rEnth?hl=ru

Підсумок / рефлексія за результатами проведення вправи*

«Плюс-мінус-цікаво» Можна виконувати як усно, так і письмово. Або онлайн, дошка Padlet. 

В графу «П» – «плюс» записуємо все, що сподобалось під час виконання завдань, що здалося цікавим та корисним. Тут можна поділитися з іншими виявленими  джерелами  їз цікавою та детальною інформацією з теми.

В графу «М» – «мінус» записуємо все що не сподобалось, здалося важким, незрозумілим та нудним. Тут можна вказати виявлені джерела їз підозрілою або неправдивою інформацією

В графу «Ц» – «цікаво» учні записують факти, про які дізнались на уроці, чого б ще хотілось дізнатися. Тут можна поділитися з іншими виявленими  джерелами  їз цікавою та детальною інформацією з теми.

https://padlet.com/viniviteva/padlet-rc1n2ewls3it

Використані джерела*

https://padlet.com/viniviteva/padlet-rc1n2ewls3it
magnifiercrossmenuchevron-down linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram