Види діяльності учнів/учениць
Ключові поняття:
ГРАФІТІ (від італ. graffiti – надряпані) – найдавніші текстові написи, малюнки, символічні, магічні, цифрові знаки й монограми, видряпані гострими предметами на керамічних та інших речах сакрального, побутового і торгового призначення, рідше – на стінах різних споруд.
Графіті також називають сучасні надписи і рисунки на стінах будинків, у метро, на парканах тощо.
Бомбісти – вуличні художники, які нелегально пишуть на стінах будинків, потягів і т. д.
Райтери – художники, які виконують легальні якісні роботи у стилі графіті.
1.Емоційне налаштування.
Вправа «Ім’я з малюнком».
Пропоную дітям намалювати своє ім’я ( малюють асоціації зі своїм ім’ям) і пояснити чому вони так уважають.
До прикладу: квітка – Лілія, Маргарита, сова – Софія(мудра), хлібина – Дмитро(хлібороб)…
2.Сприймання та інтерпретація візуального ряду(презентація).
Гасло «Слава Україні! Героям Слава!» для російських пропагандистів — наче червона ганчірка для бика. Вони стверджують, що воно суто нацистське, бандерівське і повинне бути забороненим для використання.
Але якщо увімкнути критичне мислення та почитати справжніх істориків, а не псевдо чи самопроголошених (особливо таких мастаків на вигадки, як путін), то виявляється, що це гасло виникло значно раніше приходу нацистів до влади в Німеччині.
Після перегляду презентації пропоную таку вправу:
« Газетний заголовок»
Прошу дітей вигадати газетний заголовок до теми уроку та передати основну ідею вивченого.
3.Практичне завдання.
ГРАФІТІ (від італ. graffiti – надряпані) – найдавніші текстові написи, малюнки, символічні, магічні, цифрові знаки й монограми, видряпані гострими предметами на керамічних та інших речах сакрального, побутового і торгового призначення, рідше – на стінах різних споруд.
Графіті також називають сучасні надписи і рисунки на стінах будинків, у метро, на парканах тощо.
Бомбісти – вуличні художники, які нелегально пишуть на стінах будинків, потягів і т. д.
Райтери – художники, які виконують легальні якісні роботи у стилі графіті.
На основі вивченого в попередніх класах про кольорознавство та за допомогою таблиці-схеми поєднання кольорів, пропоную дітям виконати ескіз графіті з написом «Слава Україні! Героям Слава!».
Під час практичної роботи звучить пісня «Слава Україні!»(гурт «Кулі»).
https://www.youtube.com/watch?v=6CQl7vBqhmU&t=82s
Нагадую учнівству, що неузгоджені, самовільні малюнки-графіті караються законом про «Порушення державних стандартів, норм і правил у сфері благоустрою населених пунктів, правил благоустрою територій населених пунктів» –
тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від двадцяти до вісімдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб, громадян – суб’єктів підприємницької діяльності – від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
{Стаття 152 із змінами, внесеними згідно із Законом № 55/97-ВР від 07.02.97 , в редакції Закону № 1825-VI від 21.01.2010 }
4.Рефлексія заняття.
- Сьогодні я дізнався/дізналася…
- Тепер я знаю,що…
- Мене здивувало…
- Я розповім своїм близьким про …
Використані джерела
https://esu.com.ua/search_articles.php?id=26856
https://dreamhouse.lviv.ua/color-interior-2020/
https://www.youtube.com/watch?v=6CQl7vBqhmU&t=82s
https://i.factor.ua/ukr/law-42/section-228/article-2430/
https://www.facebook.com/100071512238779/posts/165006239226450/
Лінк на презентацію, додаток до заняття.
https://docs.google.com/presentation/d/1efdngsZlUAFKDDhi22LL8ixoNwvsJNhi/edit?usp=sharing&ouid=105020439765468803402&rtpof=true&sd=true