info@aup.com.ua
+380 67 372 2733
Предмети: Медіаграмотність в умовах війни, Мистецтво
Застосування: На уроці, Поза уроком, Поза школою
Вік/клас: 10 клас, 11 клас, 12 клас, 7 клас, 8 клас, 9 клас
Методи: Аналіз медіатекстів, Індивідуальна робота, Критичне мисленння, Фронтальна робота
Теми медіаграмотності: Громадянські права і свободи, Критичне мислення, Маніпуляція, Мова ненависті, Новинна грамотність, Пошук і збір інформації, Стереотипи
П.І.Б. автора: Холеван Лілія Марківна
Короткий опис вправи, анотація:

Мова на занятті піде про історію виникнення та становлення гасла «Слава Україні! Героям Слава!», про довгий шлях забуття та всесвітньовідоме вживання, мова про те, що має значення…


Мета вправи/заняття:

розвивати навички критичного та аналітичного мислення, зокрема, самоусвідомлення та ідентифікації себе, як громадянина/громадянки України, патріота/патріотки рідної Землі, ознайомити дітей з історією виникнення гасла «Слава Україні! Героям слава!» , на основі історичних фактів формувати розуміння того, що наша родова спадщина надзвичайно багата та цінна , створити ескіз графіті з написом «Слава Україні!» та «Героям Слава!».

 


Необхідне обладнання/матеріали:

комп’ютер( лептоп, мультимедійна дошка, плазма)аркуш паперу, візуальний ряд: мультимедійна презентація, схема-таблиця «Колірне коло», скетч фломастери, кольорові ручки.


Види діяльності учнів/учениць

Ключові поняття:

ГРАФІТІ (від італ. graffiti – надряпані) – найдавніші текстові написи, малюнки, символічні, магічні, цифрові знаки й монограми, видряпані гострими предметами на керамічних та інших речах сакрального, побутового і торгового призначення, рідше – на стінах різних споруд.

Графіті також називають сучасні надписи і рисунки на стінах будинків, у метро, на парканах тощо.

Бомбісти – вуличні художники, які нелегально пишуть на стінах будинків, потягів і т. д.

Райтери – художники, які виконують легальні якісні роботи у стилі графіті.

1.Емоційне налаштування.

     Вправа «Ім’я з малюнком».

  Пропоную дітям намалювати своє ім’я ( малюють асоціації зі своїм ім’ям) і пояснити чому вони так уважають.

  До прикладу: квітка – Лілія, Маргарита, сова – Софія(мудра), хлібина – Дмитро(хлібороб)…

 

 2.Сприймання та інтерпретація візуального ряду(презентація).

  Гасло «Слава Україні! Героям Слава!» для російських пропагандистів — наче червона ганчірка для бика. Вони стверджують, що воно суто нацистське, бандерівське і повинне бути забороненим для використання.

  Але якщо увімкнути критичне мислення та почитати справжніх істориків, а не псевдо чи самопроголошених (особливо таких мастаків на вигадки, як путін), то виявляється, що це гасло виникло значно раніше приходу нацистів до влади в Німеччині.

Після перегляду презентації пропоную таку вправу:

« Газетний заголовок»

  Прошу дітей вигадати газетний заголовок до теми уроку та передати основну ідею вивченого.

3.Практичне завдання.

 ГРАФІТІ (від італ. graffiti – надряпані) – найдавніші текстові написи, малюнки, символічні, магічні, цифрові знаки й монограми, видряпані гострими предметами на керамічних та інших речах сакрального, побутового і торгового призначення, рідше – на стінах різних споруд.

Графіті також називають сучасні надписи і рисунки на стінах будинків, у метро, на парканах тощо.

Бомбісти – вуличні художники, які нелегально пишуть на стінах будинків, потягів і т. д.

Райтери – художники, які виконують легальні якісні роботи у стилі графіті.

 На основі вивченого в попередніх класах про кольорознавство та за допомогою таблиці-схеми поєднання кольорів, пропоную дітям виконати ескіз графіті з написом «Слава Україні! Героям Слава!».

  Під час практичної роботи звучить пісня «Слава Україні!»(гурт «Кулі»).

https://www.youtube.com/watch?v=6CQl7vBqhmU&t=82s

  Нагадую учнівству, що неузгоджені, самовільні малюнки-графіті караються законом про «Порушення державних стандартів, норм і правил у сфері благоустрою населених пунктів, правил благоустрою територій населених пунктів» -

тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від двадцяти до вісімдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб, громадян - суб'єктів підприємницької діяльності - від п'ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

{Стаття 152 із змінами, внесеними згідно із Законом № 55/97-ВР від 07.02.97 , в редакції Закону № 1825-VI від 21.01.2010 }

 4.Рефлексія заняття.

  • Сьогодні я дізнався/дізналася…
  • Тепер я знаю,що…
  • Мене здивувало…
  • Я розповім своїм близьким про …

 Використані джерела

https://esu.com.ua/search_articles.php?id=26856

https://dreamhouse.lviv.ua/color-interior-2020/

https://www.youtube.com/watch?v=6CQl7vBqhmU&t=82s

https://i.factor.ua/ukr/law-42/section-228/article-2430/

https://www.facebook.com/100071512238779/posts/165006239226450/

Лінк на презентацію, додаток до заняття.

https://docs.google.com/presentation/d/1efdngsZlUAFKDDhi22LL8ixoNwvsJNhi/edit?usp=sharing&ouid=105020439765468803402&rtpof=true&sd=true

Очікувані результати:

Учень/учениця:

формує навички критичного осмислення інформації та джерел її отримання, розпізнає, міркує, робить висновки на основі інформації , поданої в різних формах, створює власний варіант графіті з написом «Слава Україні! Героям Слава!» експериментує з кольорами, лініями, формами.


Підсумок / рефлексія за результатами проведення вправи:
  • Сьогодні я дізнався/дізналася…
  • Тепер я знаю,що…
  • Мене здивувало…
  • Я розповім своїм близьким про...

Використані джерела:

https://esu.com.ua/search_articles.php?id=26856

https://dreamhouse.lviv.ua/color-interior-2020/

https://www.youtube.com/watch?v=6CQl7vBqhmU&t=82s

https://i.factor.ua/ukr/law-42/section-228/article-2430/

https://www.facebook.com/100071512238779/posts/165006239226450/


    magnifiercrossmenuchevron-down linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram