info@aup.com.ua
+380 67 372 2733
Предмети: Англійська мова
Застосування: На уроці
Вік/клас: 6 клас
Методи: Групова робота, Дискусія
Теми медіаграмотності: Пошук і збір інформації, Реклама

Вправа для використання на уроці з іноземної мови у 6 класі при вивченні теми «Покупки» є вправою-переможницею Всеукраїнського конкурсу на кращу вправу з інтеграції медіаграмотності для учнів 5-6 класів.

Авторка: Сулейманова Тетяна Сергіївна, вчителька англійської мови Павлоградської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №17 Павлоградської міської ради Дніпропетровської області. 

Мета - підвищіти рівень компетентності та обізнаності у сфері медіаграмотності.

Короткий опис вправи, анотація: учні навчаються основам медіаграмотності на прикладі харчових товарів, які є найбільш популярними та найбільш вживаними у їх сім’ях. Виявлення популярних логотипів, брендів та продуктів, а також диспут та відповіді на конкретні питання формують в учнів розуміння впливу логотипів на свідомість покупця та маніпуляцію з вибором товару. 

Час необхідний на виконання вправи: 45 хв.

Застосування вправи: іноземна мова, економічна географія, інформатика.

Необхідне обладнання/матеріали: екран/комп’ютер, гаджети (телефони), кубики Рорі, картки з товарами (для об’єднання у групи), зошити (для нотування брендів/логотипів), фото продуктів або товари.

Форма/метод роботи: індивідуальна та групова форми роботи; методи навчання: інформаційні, пошукові, метод самостійного учіння, метод аналізу та критичного мислення.

Детальний опис вправи:

Основне домашнє завдання учнів розпочинає дану вправу. Учням запропонували на минулому уроці в якості домашнього завдання переглянути усі наявні продукти у себе вдома та принести/або зробити до трьох фото популярних продуктів та їх упаковок.  

  1. Першим етапом вправи є рандомне об’єднання учнів у групи по 4-5 учасників за допомогою карток. Учні обирають одну із заздалегідь підготованих карток продуктів (риба, птиця, овочі/фрукти, молочні продукти) і таким чином формують команди. 
  2. Другим етапом вправи є робота у сформованих групах, презентація власних продуктів на англійській мові з демонстрацією їх упаковок/фото.
  3. Третій етап: ідентифікація логотипів. Працюючи у групах учні заповнюють онлайн форму на menti.com, відповідаючи на наступні питання:
  4. The most popular product/Найбільш популярний продукт:

    ____________________

    The most popular brand /Найбільш популярна марка:

    _____________________

    The most recognizable logo/Найбільш впізнаваємий логотип: ____________________
  5. Четвертий етап: вибір презентатора групи і доповідь результатів роботи команди на англійській мові за трьома вищенаведеними пунктами.
  6. Учитель відкриває результати онлайн анкетування та виводить хмару слів на екран (ті слова, які виділяються на фоні інших за розміром і є найбільш популярними товарами, марками та логотипами).
  7. Учитель формує запитання на дошці, учні індивідуально відповідають на питання:  - Чи купували ви товари лише тому, що добре знали логотип/бренд?- Який логотип вам подобається найбільше? Чому? 

    - Які на вашу думку є найуспішніщі складові логотипу?

  8. Учні виконують  коротку вправу, під час якої вони пересуваються по класу і спілкуються між собою. Основним завданням є пошук логотипів та брендів, які присутні на одязі, шкільному приладді, у класній кімнаті, тощо. 
  9. Рефлексія з кубиками Рорі. Учні отримують завдання: підкинути кубик та описати логотип, який їм випав, а також назву бренду та продукцію, яку виготовляє цей бренд.

Очікувані результати:

  • підвищення рівня володіння англійської мови;
  • практика монологічного та діалогічного мовлення;
  • використання лексичних одиниць та граматичних конструкцій теми;
  • підвищення рівня компетентності і обізнаності у сфері медіа грамотності.

Підсумок / рефлексія за результатами проведення вправи: учні оволоділи основними пошуковими та інформаційними методами, методом самоаналізу та критичного підходу до отриманої інформації, а також набули достатню кількість навичок та знань для створення власного логотипу на наступний урок. 

Використані джерела: 

  1. E. G. Shraiber. CLIL technology as an innovative method to learn foreign languages at University.
  2. 10 Essential Critical Thinking Skills (And How to Improve Them). Електронне посилання: https://www.indeed.com/career-advice/career-development/critical-thinking-skills
magnifiercrossmenuchevron-down linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram