info@aup.com.ua
+380 67 372 2733
Предмети: Захист України, Медіаграмотність в умовах війни
Застосування: На уроці, Поза уроком, Поза школою
Вік/клас: 10 клас
Методи: Аналіз медіатекстів, Групова робота, Критичне мисленння, Мозговий штурм
Теми медіаграмотності: Критичне мислення, Пошук і збір інформації

ПІБ автора(ки) *: Зоря Юлія Миколаївна

Повна назва закладу/установи/організації, в якій Ви працюєте*: комунальний навчальний заклад «Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради»

Ваша посада*: завідувачка навчально-тренінговим центром

Короткий опис вправи, анотація*Війна змінила наші пріоритети. Шкільний предмет “Захист України” зараз набув іншого статусу в суспільстві, яке переживає жахливу російсько-українську війну, яка ведеться на всіх фронтах, на інформаційному, в тому числі. Вправа сприяє формуванню навичок оцінки та інтерпретації медійної інформації,  розвивати критичне мислення та уникати маніпуляцій свідомістю з боку масмедіа. 

Мета вправи/заняття*: ключові компетентності: формувати навички з інтерпретації та усвідомлення інформації; Формувати предметні компетентності: вчити аналізувати медіатекст, виділяти ключові меседжі; розвивати аналітичне і критичне мислення, візуальну грамотність;  виховувати у підростаючого покоління високу патріотичну свідомість, гордість за свою приналежність до українського народу, прагнення брати участь у розбудові та захисті своєї держави.

Необхідне обладнання/матеріали*: телевізор або комп’ютер чи ноутбук, колонки, WIFI або підключення до мережі інтернет,роздатковий матеріал  

Детальний опис вправи/уроку*

І. Вступна лекція вчителя: сьогодні, в умовах війни, коли ворог підступно цілиться в цивільне населення та об’єкти інфраструктури, нам потрібно адаптуватися до нової реальності. Ворог нахабно та підступно веде вогонь з артилерійських гармат, танків, стрілецької та інших видів зброї. Поштовхом для розвитку і вдосконалення зброї стають війни, як світові так і локальні. Стрілецька зброя не є винятком з усього спектру зброї різного призначення. Україна володіє значним інтелектуальним і виробничим потенціалом. Продукція військово-промислового комплексу, від ракетоносіїв і зенітно-ракетних комплексів сімейства «Дніпро» до сучасних танків Т-84, а також деяких видів стрілецької зброї (наприклад штурмових гвинтівок, пістолетів) визнається іноземними фахівцями одними з передових у світі. Сьогодні йдеться саме про стрілецьку зброю.

Що таке класифікація стрілецької зброї? Це поділ всіх і систем моделей зразків на типи, в залежності від призначення, способів застосування і виготовлення. Зброя розділяються за призначенням, за калібром, за ступенем автоматизації. Також за конструкцією ствола, за бойовими можливостями, за характером джерела енергії. А також за кількістю обслуги того чи іншого зразка стрілецької зброї. Різновидами вогню є: одиночний вогонь, вогонь чергами, залповий вогонь, безперервний вогонь; за напрямком - вогонь по фронту, флангу і перехресний вогонь. Засоби вогню - зброя, у якій для викидання снаряда (міни, кулі) зі ствола використовується енергія вибухової речовини (наприклад, артилерійського пороху). Зброя розподіляється на: артилерійську (гаубиці), гармати, міномети і стрілецьку (пістолети), автомати, гвинтівки, а також гранатомети.

ІІ. Перегляд відео (8 хв.) за посиланням https://youtu.be/kf8P2kG6HJY

ІІІ. Після перегляду відео обговоріть зі здобувачами освіти наступні питання:

  1. Як класифікують зброю за призначенням?
  2. Як класифікують стрілецьку зброю за ступенем автоматизації?
  3. Як класифікують стрілецьку зброю за бойовими можливостями?
  4. Як класифікують стрілецьку зброю за калібром?
  5. Як класифікують стрілецьку зброю за конструкцією ствола?

ІV. Об’єднайте учнів у три групи та запропонуйте юнакам заповнити порівняльні таблиці.

Під час виконання запропонуйте скористатись додатковими ресурсами: https://essuir.sumdu.edu.ua/bitstream-download/123456789/78868/3/Petrenko_Striletska_zbroia.pdf;jsessionid=6C421FC2F5B5308272A724017052FBA7

#ВБЕЗПЕЦІ / [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://safe.ed-era.com/ 

ПІДГОТОВКА НАСЕЛЕННЯ ДО ТРО / [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://sprotyvg7.com.ua/

Таблиця для групи 1

Порівняльна характеристика деяких видів стрілецької зброї за бойовими властивостями

Таблиця для групи 2

Порівняльна характеристика деяких видів стрілецької зброї за бойовими властивостями

Таблиця для групи 3

Порівняльна характеристика деяких видів стрілецької зброї за бойовими властивостями

VПісля заповнення порівняльних таблиць запропонуйте учням скласти пам’ятку «Заходи безпеки під час поводження зі зброєю». 

Для роботи доречно застосувати відео за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=6jPN0PchVlM

Очікувані результати*: знати: основні види стрілецької зброї; вміти порівнювати деякі види стрілецької зброї за бойовими властивостями; розуміти принцип роботи стрілецької зброї; вміти опрацьовувати інформаційні повідомлення, критично їх оцінювати та аналізувати; розуміти, що особливо в умовах війни надважливою є військова підготовленість молоді.

Підсумок / рефлексія за результатами проведення вправи*

Що нового ми дізналися сьогодні?

Навіщо знати основні види та характеристики стрілецької зброї?

Яким буде світ, якщо зникне вся вогнепальна зброя?

Використані джерела*

Вогнева підготовка. URL: https://uahistory.co/pidruchniki/national-defense-10-class-harahu-2018/12.php

Навчальна програма для ЗЗСО «Захист України». 10-11 клас. URL: Рівень стандарту. https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/programy-10-11-klas/2022/08/15/navchalna.programa-2022.zakhyst.Ukrayiny-10-11-standart.pdf

Спільно до безпеки. URL: https://bezpeka.info/adults/

magnifiercrossmenuchevron-down linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram