Учитель пропонує учням відчути себе у ролі працівників газети і відтворити етапи збору, обробки та відтворення інформації в щотижневій газеті.
Для цієї вправи прекрасно підійде педагогічний підхід «коло Сократа», де учні діляться на два кола – активний і спостережливий.
Активне коло складається з семи чоловік:
- керівник зоопарку
- репортер
- фотограф
- секретар
- редактор новин
- верстальник
- читач.
Всі інші учасники є спостерігачами. Вони стежать за активними діями першого кола, аналізують побачене і почуте, але не втручаються в процес передачі інформації і не намагаються змінити хід подій.
Учасники активного кола отримують бейджі зі своїми ролями. Після цього всіх учасників, окрім керівника зоопарку, просять покинути приміщення і залишатися за дверима. Їх викликатимуть по одному. Головне їхнє завдання – передавати наступному учаснику саме ту інформацію, яку вони отримали від попереднього учасника, намагаючись не висловлювати своє судження або точку зору, і не придумувати нові факти, щоб не спотворити першоджерело.
У класній кімнаті залишається вчитель, керівник і учасники спостережного кола. Учитель зачитує новину керівнику зоопарку:
«Деякі скептики стверджують, що теорія Чарльза Дарвіна про походження людини від мавпи є помилковою. Але все ж не варто заперечувати той факт, що примати дуже схожі на людей і здатні імітувати звички людини, а також мислити креативно. Доказом цього може послужити історія нашого зоопарку у Бразилії, де ми заборонили нашим відвідувачам давати мавпам запалені сигарети.
Якщо ви вважаєте, що мавпи почали палити, то ви помиляєтеся. Ці розумники використовують сигарети для того, щоб позбутися бліх. Вони підносять запалений кінець сигарети до своєї шерсті і тримають до тих пір, поки блохи від спеки не почнуть вистрибувати.
Тепер, коли у вас вже немає сумнівів в тому, що мавпи досить розумні, вас не дивує той факт, що вони самі знайшли ефективний спосіб боротьби зі своїми мучителями.
Єдина біда полягала в тому, що деякі, самі нерозумні представники мавпячого племені, завдали собі серйозні опіки, необережно поводячись з сигаретами. І як наслідок цього – я поклав край подібній практиці, для того щоб врятувати деяких мавп від самоспалення».
Після того, як керівник зоопарку прослухав інформацію, в кімнату запрошують наступного учасника (репортера). Керівник передає йому почуту інформацію. Потім в кімнату запрошують по черзі інших учасників, і сценарій повторюється аж до останнього учасника, а саме читача. Читач, який замикає цю ланку, переказує інформацію, яку він почув і зрозумів, всім учасникам.
На останньому етапі вправи учитель зачитує оригінальну новину ще раз для всіх присутніх у класі, щоб кожен зміг порівняти інформацію «до» та «після».