ПІБ автора(ки) *:Старова Ірина Вікторівна
Повна назва закладу/установи/організації, в якій Ви працюєте*: Запорізька гімназія № 19
Ваша посада*: вчитель історії
Короткий опис вправи, анотація*: Критичний аналіз медіа джерел присвячених процесу трудової міграції українців Австро-Угорської імперії наприкінці 19 століття.
Мета вправи/заняття*: Сформувати вміння критичного аналізу різноманітних медіа джерел.
Необхідне обладнання/матеріали*: Будь який гаджет для перегляду презентації та відео матеріалів.
Детальний опис вправи/уроку*: Урок проводиться у формі практичного заняття.
- Перше завдання: переглянути уривок з фільму циклу «Невідома Україна» за посиланням https://youtu.be/jEbVr7vagwo та записати усі згадані авторами причини трудової еміграції.
- Друге завдання: проаналізувати статтю в газеті “Буковина” (від 21 лютого 1904 р.) “Американська імміграція”: “Еміграція із Австро-Угорщини змагається щораз більше помимо всіх средств, якими правлячі сфери хотіли єї задавити. Від гаразду ніхто не втікає, а як хто йде за море тому, що в старім краю нерозвинений промисел, а грунта роздроблені, то годі єго спинити насильними средствами, треба радше сотворити такі економічні відносини, щоб мужик не чув конечности (необхідності) втікати за море”.
Зробить висновок на чиєму боці автор статті – влади чи селянства. Доведіть свою думку, використовуючи текст.
- Третє завдання: проаналізувати текст статті Івана Франка та вибрати уривки, які показують становище переселенців у Бразилії.
- Четверте завдання: переглянути ілюстративні матеріали та зробити висновок про шляхи якими переселенці потрапляли на нову батьківщину.
- П’яте завдання: ознайомтеся з матеріалом за посиланням https://agroelita.info/ivan-pylypiv-ta-vasyl-elynyak-nashi-zemlyaky-yaki-staly-zamozhnymy-fermeramy-i-zasnuvaly-najbilshe-poselennya-ukrajintsiv-u-kanadi/. Уявіть себе тогочасним журналістом та складіть до 7 питань для інтерв’ю з першими переселенцями.
Очікувані результати*: Поліпшення навичок критичного і аналітичного мислення під час аналізу різних медіа джерел інформації; формування предметних компетентностей. Розвинуте вміння пошуку, перевірки інформації, роботи з першоджерелами.
Підсумок / рефлексія за результатами проведення вправи*: Під час виконання наданих вправ учні самостійно, через роботу з різноманітними медіа джерелами інформації, отримуватимуть власний погляд на проблему еміграції українців Австро-Угорщини наприкінці 19 століття.
Використані джерела*: фільм 77 серії «Невідома Україна» ( https://youtu.be/jEbVr7vagwo)
Матеріали сайту Всеукраїнського аграрного журналу «Агроеліта» (Іван Пилипів та Василь Єлиняк – наші земляки, які стали заможними фермерами і заснували найбільше поселення українців у Канаді | Журнал “АгроЕліта” (agroelita.info)