Тулбокс уроків медіаграмотності

Прийом «алюзії», «думки на обличчі», мистецького паралелізму, хмаринка слів

ПІБ автора(ки) *: Каленська Оксана Анатоліївна Повна назва закладу/установи/організації, в якій Ви працюєте*: Миколаївський заклад загальної середньої освіти I-III ступенів Роменської міської ради Сумської області Ваша посада*: Заступник директора з НВР Матеріали вправи :https://docs.google.com/presentation/d/11vh-Za3dl1szbBFlz4CXj3ggdevqwitR/edit?usp=share_link&ouid=103403636729208077893&rtpof=true&sd=true https://www.youtube.com/watch?v=84TON0F-iiE&t=1777s  https://www.youtube.com/watch?v=CGdDubju1w4&t=4640s Короткий опис вправи, анотація*: Прийом «алюзії» допомагає натякнути на тоталітарний режим, втрату особистості та індивідуальності у тоталітарному суспільстві; «думка на обличчі» розвиває емоційний інтелект…

Вправа “Гедонізм у сучасному вимірі (за романом Оскара Вайльда «Портрет Доріана Грея»)”

ПІБ автора(ки) *: СТЕПАНЕНКО Галина Анатоліївна Повна назва закладу/установи/організації, в якій Ви працюєте*: Прилуцький ліцей № 9 Прилуцької міської ради Чернігівської області Ваша посада*: заступник директора з навчально-виховної роботи, вчитель зарубіжної літератури Короткий опис вправи, анотація*: Здоровий спосіб життя, формування й утвердження духовно-моральних якостей особистості – чи не найважливіші (поряд з патріотизмом) пріоритети нашого сьогодення для старшокласників…

Вправа «Fishbone» для використання під час аналізу соціально-психологічної драми Г. Ібсена «Ляльковий дім»

Алгоритм роботи: До кожного завдання  створено онлайн-плакати /”фрейми” на дошці Google Jamboard .https://jamboard.google.com/d/1TMDZV4B7ixOBc3LkFJrnWXTxx54usf10G_aYLvNTIIw/edit?usp=sharing На 1,4,7  фреймах  розписано завдання для кожного учня або групи (вправа “Мозковий штурм” проблеми) Учні добирають факти з медіатексту, заповнюють діаграму, вписуючи необхідну інформацію на окремих стікерах (при фронтальній роботі зі своїм логотипом). По закінченню – презентація роботи та спільне обговорення.

Постер/ Інтелект-карта/Дорожня карта “Інформація. Шлях медіаграмотності”

Таймінг вправи дуже індивідуальний – залежно від потреб і запитів. Найкраще проводити у формі тренінгу у групі до 10 осіб. Можна розглянути лише один приклад інформації за картою, а можна декілька. Можуть висловлюватися бажаючі, або усі (індивідуально чи групова робота). Алгоритм роботи ОЗнайомлення із темою заняття і метою. Отримання інформації для аналізу – одна на…

На роздоріжжі двох світів

1 Вправа “Моя думка”     Здобувачі освіти записують на дошці Padlet свої аргументи. Висловлюють думки про особисте ставлення до реального та фантастичного світу, розмірковують про “добро та зло” на прикладі повісті Е. Т. А. Гофмана “Крихітка Цахес, на прізвисько Циннобер”, проводячи паралель між подіями, які відбуваються у суспільстві сьогодні. https://uk.padlet.com/olympiaworld7/Bookmarks 2 Вправа “Асоціативний кущ” Філістери…

Вправа «Аналіз вірша Ліни Костенко «Кольорові миші» для використання на уроці української літератури

Вправа “Аналіз вірша Ліни Костенко “Кольорові миші” для використання на уроці української літератури у 7 класі є вправою-учасницею Всеукраїнського конкурсу на кращу вправу з інтеграції медіаграмотності для учнів 7-8 класів. Авторка: Водяницька Наталія Михайлівна, учителька української мови і літератури Комунального закладу “Харківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №61 Харківської міської ради Харківської області імені Героя Радянського Союзу І.О. Танкопія”.  Мета…

Вправа «Робота з медіаконтентом над творчістю Вільяма Шекспіра» для використання на уроці зарубіжно літератури

Вправа “Робота з медіаконтентом над творчістю Вільяма Шекспіра” для використання на уроці зарубіжної літератури у 8 класі є вправою-учасницею Всеукраїнського конкурсу на кращу вправу з інтеграції медіаграмотності для учнів 7-8 класів. Авторка: Дротенко Тамара Михайлівна, учителька зарубіжної літератури Рибаківського ЗЗСО І-ІІІ ступенів Коблівської сільської ради Миколаївського району Миколаївської області.  Мета вправи/заняття: розвиток медіаосвітніх компетентностей учнів під час вивчення життєвого…

“Ми журналісти”

Короткий опис вправи, анотація: протягом уроку учні набувають знань щодо журналістики, переглядають відео щодо роботи журналістів.  Складають опитувальник, беруть інтерв’ю та пишуть статтю на тему уроку. Матеріал розміщують на сайті школи. Мета вправи/заняття: формувати  медіаграмотність та медіакомпетентність  як засіб творення середовища для соціальної адаптації молоді; словесно оформлювати результати досліджень. Час необхідний на виконання вправи: 20 хвилин. Застосування вправи: вправу…

Вправа “Ми журналісти” для використання на уроці зарубіжної літератури у 6 класі при вивченні теми «Справжній друг пізнається в нещасті (за творами Антона Чехова, Джека Лондона, Володимира Короленка)»

Вправа “Ми журналісти”зарубіжн для використання на уроці зарубіжної літератури у 6 класі при вивченні теми «Справжній друг пізнається в нещасті (за творами Антона Чехова, Джека Лондона, Володимира Короленка» є вправою-учасницею Всеукраїнського конкурсу на кращу вправу з інтеграції медіаграмотності для учнів 5-6 класів. Авторка: Шведова Алла Михайлівна, вчителька української мови та літератури, зарубіжної літератури Златоустівської ЗОШ І-ІІІ ступенів Хлібодарівської СТГ…

Вправа для використання на уроці зарубіжної літератури у 5 класі при вивченні теми «Аліса в Країні Instagram»

Вправа для використання на уроці зарубіжної літератури у 5 класі при вивченні теми «Аліса в Країні Instagram» є вправою-учасницею Всеукраїнського конкурсу на кращу вправу з інтеграції медіаграмотності для учнів 5-6 класів. Авторка: Костюкова Юлія Олександрівна, вчителька російської мови і зарубіжної літератури КЗ “Маріупольська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №45 Маріупольської міської ради Донецької області”.  Мета вправи: Ознайомити учнів з правилами…